Co sprawdzać? kupno auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekb31
    Classic
    • 2010
    • 30

    Co sprawdzać? kupno auta

    Zamieszczone przez tomekjmopl
    Ekologia to mnie rybka, jednak mnie uczono, że auto powinno się rozgrzewać podczas jazdy
    Możesz rozwinąć :?: Dlaczego :?:
  • Exo3
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    Co sprawdzać? kupno auta

    Witam!
    To mój pierwszy post na forum, więc mam nadzieję, że nic nie popsuję

    Jako, że przymierzam się do kupna Octavii II chciałem zasięgnąć pewnych informacji od użytkowników. Z pewnością osoby udzielające się na forum mogą udzielić rzetelnych informacji - i na to właśnie liczę .

    Przejdę może do tematu:
    Na dniach pojade sprawdzić interesującą mnie furke do ASO.
    Nie ukrywam, że nigdy nie byłem na takim przeglądzie przedsprzedażnym - czy zatem macie jakieś wskazówki? Na co zwracać uwagę? o co pytać? czy takie przeglądy są robione rzetelnie? (na TVN Turbo bodajże kiedyś słyszałem, że taki przegląd jeśli jest poniżej 45 min to d*pa, a nie przegląd). Co do ceny - ile taki przegląd może kosztować?

    Druga sprawa - podczas jazdy próbnej zaczęła mi migać jakaś żółta, falista kontrolka - by po chwili przestać. Właściciel stwierdził, że jest to kontrolka świec żarowych - jednak na necie nigdzie nie mogę znaleźć jak taka kontrolka wygląda tj. czy gość miał rację.
    Wiadomo, że migająca kontrolka to nic miłego - ale ponoć czasem winny jest tylko czujnik stopu?

    Trzecia sprawa - chciałbym, żebyście napisali - czym ewentualnie się nie martwic - tzn jakie, usterki, ubytki są typowe dla tego modelu. Ponoć znany jest problem odpadania lakieru na progach - obdzierania go przez uszczelki - czy to prawda? Lakier ponoć dość miękki i widać ślady paznokci przy klamkach? (obie wspomniane 'usterki' zaobserwowalem na oględzinach, więc pytam dla pewności)

    edit:

    zapomniałem napisać, że sprawdzana furka to oczywiście TDI 1,9, rok 2005 - może to się do czegoś przyda


    ps.
    Jeśli post umieściłem w nieodpowiednim dziale etc. to proszę o wyrozumiałość i przeniesienie do odpowiedniego miejsca przez moderatora.

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Exo, co do przeglądu przedsprzedaznego. Hmmm, na pewno jest zasadne aby pojechać do ASO i go wykonać. Tylko do DOBREGO ASO !!! (u Lubelskiego dealera renault "Carrara" tak sprawdzili facetowi Scenica, że po kupnie okazao sie że auto było równo walone, poduch nie ma, podłużnice były prostowane. A w ASO powiedziano mu że wszystko jest o.k. :shock: ). Na pewno nie jedz tam gdzie chce własciciel. Tylko do ASo które Ty sam wybierzesz. Zobacz temat "polecane ASO" na pewno koledzy polecają jakiś warsztat w Twojej okolicy.
      Pozatym ZAWSZE MUSISZ byc obeny przy takim przeglądzie. No i MUSZĄ Ci udostępnić wydruki z badania (przecież za to im płacisz !!!).
      O co pytać? No cóż o wszystko Niech sprawdzą grubośc powłoki lakierniczej, stan zawieszenia, elektronikę silnika i układów bezpieczenstwa, stan wydechu. Wsiadajac do auta sam "pobaw" sie elektryką (szybami, lusterkami, klimą).
      Co do kosztów takiego przeglądu to zależy od ASO. Wahaja sie one od ok. 150 do 300 zł ale warto wydac te pieniadze zeby nie utopić w g.... kilkudziesięciu tys zł

      Co do usterek typowych dla Ovtavii II. No cóż ja mam od roku O II i nie miałem ŻADNYCH usterek (auto kupiłem jako nowe)
      Ale jak w każdym modelu tak i w O II cos tam może być nie tak 8) widzę, że o uszczelkach wycierajacych lakier w otworach drzwiowych juz słyszaleś (problem zniknął podobno od roku modelowego 2007 kiedy wymieniono uszczelki na bardziej miekkie). Kolejnym problemem modelu jest radio Streem w starszych rocznikach. Potrafi gubić stacje, strzelać w głośniki, czy nie wydawac CD. Od kiedy zmieniono oprogramowania na 25.00.00 problemy raczej zniknęły (aby sprawdzić oprogramowanie naciśnij jednocześnie przyciśki << >> i chwilę przytrzymaj).
      Poza tym nie słyszałem o jakiś wiekszych problemach z tym modelem

      Acha, niech w ASO sprawdzą ci auto także po nr. VIN. Dowiesz sie przynajmniej czy przebieg jest autentyczny. Bo moze sie okazać, że w zeszłym roku na przeglądzie auto miało kilkadziesiąt tys km więcej niz przy jego sprzedaży dzisiaj 8)
      Powodzenia w zakupie !
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • Salvatore
        Rider
        • 2008
        • 282

        #4
        Zamieszczone przez Exo3
        Druga sprawa - podczas jazdy próbnej zaczęła mi migać jakaś żółta, falista kontrolka
        Może za mocno dałeś po garach i ASR albo ESP się zaświeciło? ASR - kontrola trakcji, mruga jak koła napędowe tracą przyczepność i je przyhamowuje, ESP - stabilizacja toru jazdy, świeci się dodatkowo jak auto wynosi na zakręcie za bardzo. ASR często działa jak się rusza na piasku. Kontrolka ASR/ESP to takie autko z falistymi śladami, jakby w poślizg wpadało, z tego co pamiętam to jest żółte właśnie.

        Komentarz

        • Exo3
          Classic
          • 2008
          • 5

          #5
          Zamieszczone przez Salvatore
          Zamieszczone przez Exo3
          Druga sprawa - podczas jazdy próbnej zaczęła mi migać jakaś żółta, falista kontrolka
          Może za mocno dałeś po garach i ASR albo ESP się zaświeciło? ASR - kontrola trakcji, mruga jak koła napędowe tracą przyczepność i je przyhamowuje, ESP - stabilizacja toru jazdy, świeci się dodatkowo jak auto wynosi na zakręcie za bardzo. ASR często działa jak się rusza na piasku. Kontrolka ASR/ESP to takie autko z falistymi śladami, jakby w poślizg wpadało, z tego co pamiętam to jest żółte właśnie.
          Kurcze... może to i ASR było - jechałem dość wolno wtedy bo to była droga 'osiedlowa' - bardzo dziurawa.
          Nie macie może zdjęcia tych wszystkich kontrolek? :P Wówczas bym mógł pokazać co dokładnie się świeciło na necie nic w tej materii nie moge znaleźć :/
          W każdym razie dzięki za wszelkie podpowiedzi.

          ps.
          Jeśli ktoś zna dobre ASO w rejonie Katowice/Będzin/Sosnowiec/DG to proszę o info - albo na forum albo gg 6673426
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Salvatore
            Rider
            • 2008
            • 282

            #6
            Zdjęcia niestety nie mam pod ręką. A po której stronie mrugało? ASR jest na prawym zegarze (prędkościomierz) na prawo od wskazówki (i być może lekko w dół, nie pamiętam dokładnie), świece żarowe są na lewym zegarze (obrotomierz) pod wskazówką.

            Komentarz

            • Exo3
              Classic
              • 2008
              • 5

              #7
              ok udało mi się coś znaleźć




              EPC w dieslu chyba nie ma? czy ktoś może mi narysować chociażby w paincie jaka kontrolka jest zamiast niej przy TDI?
              Świeciło się albo to w miejscu EPC (ale nie EPC) albo to, do którego narysowałem strzałkę.

              ps. czy na tym rysunku pokazane są wszystkie kontrolki?

              Komentarz

              • vel
                Drive
                • 2008
                • 71

                #8
                Exo3, to takie dwie spiralki są w tym miejscu po prostu - dwa supełki jakby
                Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                Komentarz

                • Salvatore
                  Rider
                  • 2008
                  • 282

                  #9
                  Tak, w dieslu zamiast EPC jest kontrolka świec żarowych i są to dokładnie dwie pętelki, coś w kształcie dwóch literek e (dokładniej nie da się opisać)
                  A to co zaznaczyłeś strzałką to jest ASR/ESP. Czyli jeśli nie pamiętasz czy świeciło się z lewej czy prawej to się już nie dowiesz co to było.
                  Kontrolka od świec żarowych nie powinna się świecić na odpalonym silniku. Jeśli się świeciła to oznacza jakiś problem (ale niekoniecznie ze świecami żarowymi - w Skodzie zdaje się jest taki patent, że w przypadku różnych awarii świecą / mrugają różne dziwne kontrolki i mało kto wie co to oznacza).
                  Generalnie polecam podłączyć auto do VAGa (np. w dobrym ASO) to się okaże co i jak i czy to jakiś błąd był.

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Sprawdzanie silnika na postoju gó... co da , prawidłowo się powinno robić testy dynamiczne czyli Vag i w drogę , wtedy można sprawdzić wartości turbo , przepływki itp..
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • Exo3
                      Classic
                      • 2008
                      • 5

                      #11
                      czy takie usługi są powszechnie dostępne, a jeśli tak to ile pi razy drzwi kosztują?

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Exo3, nie widziałem , żeby jakieś ASO to robiło dla klienta , możliwe ze się mylę. Najlepiej udać się do Tunerów TDI oni na pewno w granicach 100zł sprawdzą to
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • areksucharek
                          Classic
                          • 2008
                          • 39

                          #13
                          ?

                          Doradźcie co sprawdzić w aucie nowym przed odboirem go z salonu, wiem że to trochę śmiesznie brzmi bo to przecież nówkens ale czytałem kiedyś posta gdzie było to fajnie opisane - nie mogłem znaleźć. Odbieram we wtorek więc trochę emotions.
                          " Wyobraźnia, ważniejsza jest od wiedzy "
                          www.suchara.pl

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez areksucharek
                            Doradźcie co sprawdzić w aucie nowym przed odboirem go z salonu
                            Miernik grubości powłaki w dłoń i sprawdz czy auto nie było lakierowane
                            Co do reszty to postrawdzaj wszystkie el. rzeczy (czyli sterowanie lusterek, szyb, klimę, sterowanie radiem itd.). Reszta wyjdzie w praniu
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              #15
                              Exo3, widzę że chcesz kupić takiego jak mam ja, Osobiście jestem bardzo zadowolony.
                              Jeżeli chodzi o spiralkę mrugającą to poszukaj temat " migająca spiralka " i napewno wszystko tam się wyjaśni. Ja miałem to samo i pojawiało się przy hamowaniu, to nie dotyczy silnika tylko u mnie był poluzowany włączkik stopu. No tak to juz jest.
                              Jaki jest przebieg autka???

                              Komentarz

                              • AndiT
                                Rider
                                • 2008
                                • 332

                                #16
                                Co prawda juz to podawalem, ale dam jeszcze raz linka do listy kontrolnej przy zakupie samochodu, moze komus sie przyda.
                                LISTA KONTROLNA: http://spreadsheets.google.com/pub?k...euIVoLo1bzrGUg
                                M47N2

                                Komentarz

                                • AnOnYm
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 1

                                  #17
                                  Na wstępie witam wszystkich forumowiczów.
                                  Dołącze się do tematu, planuję zakup O II 2005-2007 z silnikiem 2.0 tdi w połączeniu z DSG,
                                  autka które znalazłem mają przebieg około 150 000km.
                                  Oczywiście po wyborze konkretnego auta mam zamiar jechać do ASO aby go sprawdzili, ale jak to z ASO bywa nie wszystko mogą wyłapać dlatego moze osoby jężdzące takimi autkami choć trochę pomogą
                                  Prosiłbym o podpowiedz na co zwracać szczególną uwagę, po jakim przebiegu wymienia się rozrząd, dwumase w tym silniku. Na co zwrócić uwagę w działaniu skrzyni, po jakim przebiegu wymienia się sprzęgła w dsg

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    AnOnYm, jest bardzo dużo informacji na ten temat, właściwie każdy kto zakłada konto, to albo pyta się właśnie o to, albo jak coś się spieprzy z samochodem i ma problem

                                    Komentarz

                                    Pracuję...